طراحي طراحي .

طراحي

اصول طراحي سايت فروشگاهي:

                                                                                               

اصول طراحي سايت فروشگاهي در سال ۱۹۹۳ زماني كه براي اولين بار زبان تحت وب html براي انتقال داده در سراسر دنيا معرفي شد ، فكر كردن به اين كه مي توان اين ابزار ها را تا آن جايي پيشرفت داد كه بتوان يك فروشگاه اينترنتي را با آن راه اندازي كرد ، بسيار محال بودطراحي سايت در دو دهه گذشته با سرعت بسيار زيادي پيشرفت كرد و ابزار هاي جديدي براي طراحي در اختيار طراحان وب گذاشته شده كه در اين زمان مي توان يك فروشگاه اينترنتي را راه اندازي كرد و مشتريان مي توانند خيلي راحت محصولات خود را از زواياي مختلف ببينند و محصولات مورد نظر خود را انتخاب و به صورت الكترونيكي پرداخت و محصول را دريافت كنند . طراحي سايت فروشگاهي يكي از پر چالش ترين و بزرگ ترين پروژه هاي طراحي وب سايت است . كه براي طراحي آن نياز به يك تيم متخصص و كارشناس لازم است تا بتوانند مسائل مربوط به فروشگاه اينترنتي را تحليل و پياده سازي كنند . يكي از يزرگ ترين فروشگاه هاي بزرگ و موفق در دنيا سايت فروشگاهي آمازون است www.amazon.com  در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس در ايالت متحده آمريكا تاسيس شد كه در سال ۱۹۹۵ شركت طراحي سايت با عنوان سايت فروشگاهي كتاب معرفي شد .و هم اكنون هر چيزي را مي توان در سايت آمازون پيدا كرد كه داراي تمامي امكانات يك فروشگاه كامل را دارد.

ابزارهاي جديدي كه براي طراحي سايت فروشگاهي در اختيار طراحان وب سايت قرار دارد عبارتند از افزونه فروشگاه ساز ووكامرس براي سيستم مديريت محتواي وردپرس ، سيستم مديريت محتواي پرستا شاپ كه يك پرتال فروشگاه سازي با امكانات فراوان است و  … اين ابزار هاي جديد به طراح سايت كمك مي كند كه سايت فروشگاهي را سريع تر ، بهتر و امن تر طراحي كند . هر كدام از اين ابزار ها داراي امكانات خاصي براي پياده سازي دارند .

براي طراحي وب سايت فروشگاهي اصول و قواعدي وجود دارد كه در ادامه اين مطلب به آن اشاره خواهيم كرد .

اصول و قواعد طراحي سايت فروشگاهي

۱-لايه گرافيكي وب سايت فروشگاهي بايد كاربر پسند باشند تا به راحتي بتوانند وب سايت را مشاهده كنند.

۲-محصولات ارائه شده در وب سايت حتما دسته بندي شود تا كاربران به راحتي بتوانند به محصولات مورد نظر خود دسترسي داشته باشند .

۳-تصاوير محصولات كاملا واضح و مشخص باشد و همچنين از زواياي مختلف از محصولات عكس گرفته شود .

۴-مشخصات كامل محصول و همچنين محصولات مشابه اين محصول در توضيحات محصول قرار گيرد .

۵-داراي سبد خريد براي كاربران باشد تا بتوانند چندين محصول را در يك بار خريد كردن سفارش دهند .

۶-وب سايت فروشگاهي حتما داراي گواهينامه SSL باشد . تا كاربران به راحتي داده هاي خود را ارسال كنند.

۷-وب سايت فروشگاهي بايد داراي بخش پرداخت الكترونيكي باشد .                                                   

۸-براي مشترياني كه خريداري كرده ، فاكتور خريد صادر كنند.

۹-نحوه ارسال محصول به مشتري بايد مشخص باشد

۱۰-وب سايت فروشگاهي بايد داراي پشتيباني ۲۴ساعته باشد تا در هر زمان بتواند پاسخگوي مشتريان خود باشد .

نتيجه گيري:

در حال حاضر خريد كردن به روش الكترونيك بسيار گسترش و پيشرفت داشته و هر روز مشتريان بيشتري جذب اين نوع خريد مي شوند . تنها نتكه مهم در اين جا اين است كه براي طراحي سايت فروشگاهي بايد اصول و قواعدي كه براي آن وجود دارد رعايت شود .

سايت پيشنهادي: خريد اينترنتي پوشاك مردانه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۱۵:۲۸ توسط:طراحي موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :